Dokumentärfilm från VM, hund 2008 och norge besök

Nu vart det sådär länge sen sist igen, hopplöst men jag har liksom bara inte orkat att sätta mig ner och skriva! När det är mkt i skolan så är det ju intebloggen man prioriterar först vid datorsittande så jag skyller på det.

MEN jag har äntligen lagt in filmerna från VM på datorn så nu tänkte jag att ni skulle få se våran helt otroligt, super professionella lilla resedagbok från VM! Vi började men avlutade inte resan så ni får bara se början men det kan ju vara intressant det med....hehe, skoj var det iaf.....

Delade upp den i tre delar så att det inte skulle ta sån tid att kolla på:

http://s171.photobucket.com/albums/u282/Stiinis/?action=view&current=Vmresandagbok.flv

http://s171.photobucket.com/albums/u282/Stiinis/?action=view&current=vmdagbok2.flv

http://s171.photobucket.com/albums/u282/Stiinis/?action=view&current=vmdagbok3.flv





DAG 1 mäsan

Sen har vi varit och tävlat på hund 2008 med roliga resultat..."lille" Vinc fick testa att köra på matta för första gången vilket inte verkade vara några problem för honom, trotts hans långa bambiben. Första klassen var agilityn och loppet i sig var inte mycket att hänga i julgranen då vi först var tvungen att skicka hundarna framåt i en jättelång raksträcka vilket vi rent ut sagt suger på! Jag är fullt medveten om det i och med att vi inte tränar så mycket sånt med tanke på att Vinc länger sina steg så fruktansvärt mycket och då får jag så svårt att få ner dem inför svängar....ska lägga in det i träningen nu men som sagt jag har inte velat lära honom att han kan göra det nu  i början, tror inte att släppet påd en lille killen blir så svårt att få till;O) Sen har han fortfarande väldigt svårt för skillnaden mellan gunga och balans så han drog upp på balansen som om det vore gungan och tvärt om vilket resulterade i att han inte han stanna på gungan. Tog inte om den nu iom att jag vill ha den farten och tar jag om så blir han låg och misstänksam, brukar skifta lite mellan att ta om och inte för jag vet att han vet vad han ska göra och han inser det när han känner att det är gungan och då gör han allt för att stanna men misslyckas för att det går för fort. Är lite kluven där och jag skulle vilja ha ett konkret sätt att lära dem skillnaden mellan dessa två hinder, har liksom aldrig haft det problemet förut så jag har väntat på att han ska lära sig det själv men börjar misstänka att så inte kommer att bli fallet. Klura på det!

Förövrigt tyckte jag att han fixade mattan över förväntan då han i många svängar svävade ut men kastade sig inte upp över hinder innan han hade fäste under sina tassar. Det kändes som att han hade kontroll på det han gjorde och ansträngde sig för att inte riva eller knuffa till hinder som jag kanske trodde att han skulle göra när han gled omkring. Men icke, man kan räkna med den lille killen;O)

Han vann loppet iaf så vi var nöjda på våran första matttävling efter i stort sätt utebliven träning=O)....



Här kan ni se agilityloppet:

http://s171.photobucket.com/albums/u282/Stiinis/?action=view&current=hund08vinc.flv





Sen var det hopploppet som stod på tur och han skötte sig riktigt fint tycker jag,  han saftade på lite mera nu i vissa svängar vilket jag inte var berädd på så det blev lite vitt ibland....men vad gör väl det när man har en toppenduktig liten pojke....kom 2:a i loppet efter storasyster Nina med förare Maria....himla bra de är!!


Film på hopploppet kommer här:

http://s171.photobucket.com/albums/u282/Stiinis/?action=view&current=hund08vinchopp.flv




Vinc skötte sig förövrigt väldigt bra under dagen på mässan, när han först hoppade ur bilen och var tvungen att gå bakom världens (enligt honom) största hund, en st bernard så höll han på att få spader. Raggen var rest till topphöjd och musklerna på helspänn och mina tankar var, hmmm detta blir en lååång dag! MEN han behövde bara vänja sig med att alla hundar inte alltid är så små så gick det som på en dans, han hade inga som helst problem med dessa klossar till utställningshundar och han var med  och shoppade hela dagen och varje gång vi stannade så la han sig mitt i gången och sov! Han höjde inte ens på ögonbrynet när det kom hundar och nästan klev på honom. Det tog på krafterna men nyttig träning!



Här har han stenkoll på hur banan ska köras;O)



DAG 2 mässan

Dag nr 2 var Dellans dag, hon är och har varit helt deprimerad när träningen uteblir, de andra två nöjer sig ganska fint med lite annan huvudaktivitet men det är precis som att agility är det enda Dellan har så energin bara sprutade i öronen på henne när hon insåg (redan i parkeringshuset) att vi skulle tävla på mässan! Dell älskar massor med folk och trångt och bökigt´, tycker hon är skitskoj! Veterinärbesiktningen sker ju alltid på "rampar" och på dem utförde hon självklart korrekta kontaktfältsbetenden och skällde av lycka när ok-kommandot delades ut! =O)  Well well agilityklassen började och jag var supernöjd över vad vi presterade, blev en jätte stor sväng på ett ställe för att Dellan missuppfattade min serpentin men förutom den så var jag himla nöjd, kf satt där de skulle och hon lyssnade i ALLA tunnlar vilket brukar vara problemet med lille Dellan när hon är lite övertaggad!  Hon kom iaf 2:a i det loppet så det får vi vara nöjda med, det  var serpentinsvängen som ställde till det;O)

Hopploppet gick däremot verkligen åt skogen, HELT pga mig, jag va matt och trött och kände att benen skakade när jag skulle starta så det mesta av min energi gick åt att tänka på att orka springa och inte vad jag gjorde där, så det resulterade i några vägringar, konstiga svängar och en rivning! Stackars Dellan försökte göra så gott hon kunde!!

Inge av hennes lopp blev dock filmade för bandet tog slut, men ni har ju sett Dell på matta förut så Vinc var ju viktigare iom debuten!

Raska tävlade också och det gick skitbra för Ullis och henne, de fick en vägran på tunneln men annars tycker jag att det gick toppen!

Film på loppet kommer här:

http://s171.photobucket.com/albums/u282/Stiinis/?action=view&current=Hund08raska.flv



Norgebesök
Just för tillfället står JoAgnar och Karin ute på åkern och håller kurs här hemma...de har blir täta besök såhär runt jul, var ju inte länge sen hon var här nu (kanske 2 v) och sen kommer de tillbaka och firar jul..trevligt trevligt!


Var hos Jossan och hade julbak med Nina, Marie och Felicia igår och då passade vi på att färga mitt hår så nu är jag brunett;O)...skulle bli ljusbrunt men det blev alldeles för mörkt! menmen man vänjer sig väl med det också...bilder kommer lite senare när jag har laddat kameran!

Kram på er så länge!

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Haha vår VM resa!! skrattar när jag ser oss på filmerna, men kul hade vi i alla fall! ;)

2008-12-13 @ 18:47:27
Postat av: Caroline

Ni verkade ha hemskt roligt på eran resa ;) Diggar ju Vince jag! Fina lopp! Jag missade ditt och Dellans lopp på söndagen. Först fick jag springa mellan till utställningen också, bara för att höra att domaren inte alls tyckte om min vackra Varga.. tokigt va ;)

2008-12-13 @ 19:02:03
URL: http://www.cefeus-kelpie.com/carro
Postat av: Ullis

Jeeezes, vilka töntar vi är s Well, det bjuder vi väl på, haha. Din nya hårfärg då?

Fan att jag inte jobbade mer med Raska på tunneln och överhuvudtaget, det ser ut som det går så sakta... See ya!

2008-12-13 @ 19:50:24
URL: http://lotilot.com/TTR

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0