God morgon gott folk!

Skola idag då=/ men nu är det iaf bara fyra dagar kvar så det kan man ju uthärad faktiskt!

Hoppas att vädret håller sig som det gör nu ett tag för det var perfekt träningsunderlag igår när jag var upp på klubben och körde en runda. Ganska mjukt men med ett lite påfruset lager uppe på så det blev liksom både skonsamt och med bra grepp! Toppen! Om en vecka har vi bokat ridhuset! Måtte det börja snöa innan dess för annars blir jag ledsen!

Tränade i vart fall blindbyten, läste artikeln i hundsport och blev lite inspirerad att prova det på andra ställen än kf, slalom och tunnlar där vi har gjort det tidigare, och oj vad vi ska blindbyta i framtiden;O) Jises Vinc behöver ju stressobjekt framför sig för att veva upp stämningen lite och det kunde man direkt se ökade! Problemet är att det är så himla mkt svårare att blindbyta med honom för när han drar på så har jag inte en chans! Där märker man verkligen skillnad på Dellan och honom, antagligen är Dellan mer tränad (hmm konstigt!) så hon har samma fart vart i banan jag än är placerad, hon kan göra snabba bakombyten liksom framförbyten vilket betyder att jag vet ungefär hur snabbt hon kommer i ett blindbyte men Vinc ökar sin fart nått enormt så fort jag blir hare och då gäller det att passa knävecken! Nu första ggn så var det många blindbyten jag inte fixade genomföra med honom för att det blev för sent men när vi har kommit in i det, ujuj vad bra det kommer bli;O) Fan vad jag vill TRÄNA!

Så till nått lite tråkigare....Meg halkade i säcken (eller liknande) för det hördes ett dunk och lite pip och så kom hon ut med sårade ögon....hon hade fått ett sår precis under vänster öga så jag vet inte riktigt vad som hände! Stackarn gör ju bara sitt bästa men det är ju ett tecken att musklerna inte riktigt är vad de var förr och jag måste börja inse att jag inte kan träna henne som de andra två, hon försöker men orkar inte riktigt och då blir det skador......Tränade lite lydnadn med henne istället och jag skulle ju vilja tävla med henne för hon är så duktig!! Som hon iof är på allt man gör med henne, men lydnaden sliter inte lika mkt på kroppen som många andra sporter. Fan att inte den hunden kunde vara ung för evigt, she is a ones-in-a -lifetime bitch!!



Denna låten ska jag förövrigt ha i lurarna när jag går banvandring på VM

http://www.youtube.com/watch?v=ROteOEFQQDw


Ha det gott
Kramar


Kommentarer
Postat av: Thereze o Chicko

Hej Stina

Så halkade jag in på din sida… kul :) Hoppas att det går bra med hundarna. Är Vince ett kommande stjärnskott? Roligt att ha du har flera fina hundar att träna med. Ha det bra, vi kanske ses på My dog?!

2008-12-17 @ 14:53:05
URL: http://therezegra.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0