Sammanfattning och 2009:års mål!

Jahapp,  alla verkar skriva sån där sammanfattning av året tätt följt av mål uppraddade för 2009 så varför skulle jag vara sämre liksom;O)

SAMMANFATTNING 2008

1) År 2007 hade jag höga förväntningar och alldeles för mycket prestationsångest så målet jag satte då för 2008 var att ha roligt på banan. Med benämning på "punkt" och det har vi verkligen haft!. Vi har kört järnet i stort sett alla lopp och det har blivit många disk men aldrig heller  så många vinster som förr!! När jag tog bort resultattänket så var det så himla mycket lättare att köra på och försöka få in de bästa svängarna och höll det i sig, ja så fick jag liksom resultatet på köpet!=O)

2) Vi har "bråkat" en del Dellan och jag också, om huruvida man ska stanna på uppfarterna även på tävling. Under början av året gick vi säkerligen tillbaka 70% av alla agilityklasser för att ta om olika uppfarter, MEN inget ont som inte för någonting gott med sig, de blev ju faktiskt ganska bra sen också och jag kan släppa på om jag vill att det ska gå fort!

3) Bästa tävlingen under året måste ha varit Oxelösund eller rättvik eller Gävle eller Västerås  för där satsade vi mer än vanligt och det kändes som om allt gick sådär lysande och allt flöt på bra. Egentligen om jag tänker efter så är det nog ingen tävling som jag har åkt hemifrån och känt mig onöjd!
Där ljög jag lite för SM var faktiskt en sån tävling! I agilityklassen gick hon så himla fint men jag bromsade upp henne för mkt innan en tight sväng så hon fick en vägran, efteråt la domaren också till att hon hade hoppat gungan för tidigt så 10 fel på det loppet! Jag insåg ju att det var jäkligt knivigt att komma till final på tio fel så vi körde gärnet och vann hoppklassen men vad hjälpte det när Joplin också hade 10 fel, de tog ju våran tid! All heder åt superJopling och SuperVeronica (som sedan kom tvåa i finalen!!) men att hamna på 21 där 20 går till final känns inte toppen måste jag erkänna! Menmen bara att bryta ihop och komma igen!
Landslagsuttagningarna blev också en flopp för Dellans dell då hon blev tvungen att skämmas över sin värdelösa matte som inte kunde visa henne ordentligt, under värmlandsveckans uttagningslopp gick hon verkligen hur bra som helst men vad gör det när man har en klantig förare som ska försöka springa och flaxa samtidigt! Menmen på't igen ba!


4) )
Meg fick under början av året åka med på en liten tävling i vallning(!?) igen efter typ 3 år på det torra så att säga;O) Självklart gjorde hon det med bravur och minns jag inte fel så placerade hon sig bland de tre bästa. Givetvis fick man ju lite blodad tand och fick snilleblixten att kanske kvala till SM, hehe så vi anmälde till en till. Placerad blad de tre bästa igen (har jag för mig) så nu behövdes ju inte så mkt mer för att kvala....hmm anmälde till en till som inte alls gick speciellt bra!! och där stannade vi årets vallsässong för Megs del;O) Men vafaan bra kämpat ändå utan träning och utebliven tävlan!
Meg har förövrigt bara hängt med och tränat och varit coach på varje tävling under året och hon trivs himla bra med det. Håller koll på allt och alla och blir lite särbehandlad vilket passar kungligheten fint!

5) Under samma tävling som Megs första tävlade jag också Dell i vallning för första ggn (hon var ju pappas från början så han fick henne godkänd men sen dess har hon inte tävlat) och då på IK 2. Jag tänkte ju inte på att hon aldrig hade gjort det förut och gick in och trodde hon var ruttinerad;O) var inte så nöjd då men när jag kom på att hon aldrig kört IK2 förrut och aldrig ens tävlat med mig, och tränat alldeles för lite för att tävla, och ändå skrapade ihop typ 75 poäng så får man väl vara ganska nöjd;O) Stackarn gjorde ju så gott hon kunde=D


5) Även Vinc gjorde en liten hastigt planerad debut i sin vallhundskarriär men godkänd blev han ju och bortsätt från hans "lilla" nybörjarrace i upptaget så var jag faktiskt nöjd. 76 poäng skrapades ihop och det som föll bort var i princip starten på racet;O) Vi jobbar på det!

6) Han startade ju agility under året också och det tycker jag också att han gjorde med bravur! Vi har kört på som vi gör på träning, fullt ös medvetslös och det har ju gett några pinnar även om det är loppen i sig vi satsar på. Var lite  orolig för hans lugna temperament under början av året men han har taggat till och anstränger sig när det gäller, och det är ju precis så jag vill ha det!


MÅL FÖR 2009


Dellan och jag har bara ett mål som vi SKA  uppnå och det är att komma imål efter det sista loppet på VM och vara nöjda med att ha visat för alla som tittat vart vi står! Dit är det delmål som gäller men fan va vi ska kämpa för det. Det är ju tragiskt om hunden ska behöva byta ägare för att få visa vilken kapacitet den har!;O)

Vinc ska utvecklas och vi ska leka varje gång vi går in på banan!
I vallningen vill vi starta IK 2 och känna oss nöjda med resultatet!

Meg hon ska vara frisk och kry och coacha som aldrig förr!


Korta mål men ack så roliga att sträva mot!

Kommentarer
Postat av: Thereze o Chicko

De där målen tror jag ni fixar galant! :) Lycka till!!

2008-12-28 @ 14:02:41
URL: http://therezegra.tk
Postat av: Ida

Jag lovar att hålla tummarna för att du och dell fixar en lanslagsplats 2009! För mig är du och dell lika självklara i landslaget som tex jenny och elvis. :)

2008-12-29 @ 17:07:20
URL: http://www.agilida.se
Postat av: Birgitta, Ida & Hugo

Hej du är välkommen hit och träna!

Det är bara att ta bilen ut på 76:an och åka norr ut tills du tröttna och sen en bit till 3,5 mil norr om Gävle. Hör av dig bara!

2008-12-30 @ 08:26:23
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Chlea
Postat av: Anna

Självklart ska ni ha en landslags plats!!! :D Heja heja heja!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0