Tränat!!!

Shit, jag har ju inte velat åka upp till klubben iom vincents hosta för en månad sen men nu kunde jag för första gången på ca 5 veckor åka och träna agility!!! Shit vad jag saknar't!! Har suttit och kollat filmer från alla våra lopp under sommaren och jag får sån abstinens! Ska bli himla roligt att tävla på HUND 2008 i helgen

Det var iaf Angelica och jag som var uppe och körde en runda, Ullis ligger sjukskriven hemma så hon kunde inte följa med.....menmen vi byggde en "liten" kombination/bana som vi ställde mitt i snöslasket och det gick riktiigt fint....hundarna var övertaggade och jag var inte så himla nöjd med Vinc kontaktfält men annars gick det som på rälls......kan inte förvänta mig så mkt efter ett så långt uppehåll! Tränade inte jätte mycket med dem iom deras långa vila och all snöslask som gjorde att det sög i benen på både hundar och förare;O) Man måste börja försiktigt.......har varit himla dålig på att träna dem över huvud taget den här perioden iom att jag endast kunde träna hemma utan sällskap och utan mål, har lite svårt för sånt så det har helt enkelt blivit lite semester för de små liven. Har gjort lite annat smått och gott istället.

Förra helgen var jag bland annat hos Sandra (med Boomer) och vi skulle julhandla lite, eller jag skulle men det gick inge bra i allt prat och min dåliga fantasi och planering om vad jag egentligen skulle köpa så vi köpte på oss massa ingredienser och åkte hem till henne och bakade lussebullar istälelt! Himla mysigt! Var sjukt länge sen vi sågs och det får absolut inte dröja så lång tid igen!

Har APU denna veckan så jag sitter framför datorn på en redovisningsbyrå hela dagarna, ganska intressant men antagligen inget jobb för mig....isf endast för att man tjänar bra.....Ser ju siffror hoppandes framför ögonen hela dagarna!!

Ja i helgen är det då mässan! Jihuuu!!!! Vinc ska få göra sin debut på matta, hehe, understimmulerad BC som aldrig förr varit med om så mkt hundar och så halt underlag, komme gå fint;O) Om det inte var Vinc jag pratade om så skulle jag vara orolig! Bambi på hal is lär det i vilket fall bli, men också en erfarenhet rikare!

MEN ....vi vill ha SOMMAR!



Kram på er

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Stina!



Kul att se V på mässan, grattis till vinsten och placeringen med Dell i ag. klassen.



Skydden finns att köpa på redog.se :)



Ha det fint!

Postat av: Anna

Men jag tror nog att om du odlar pälsen, färgar han helsvart och tejpar upp öronen skulle han kunna gå som grönis :)



Ha det fint, och träna flitigt ;)

Blir det MyDog för er?



Postat av: Anna

Tack, ja det kändes som ett fint lopp! , men också att jag nog kan ha tjänat ett par tiondelar här och där.. Sen måste jag verkligen försöka träna om tekniken i slalomen.. han har ju tyvärr ett gasnka långsamt slalom..



Ja, jag skulle med egentligen vilja tävla där.. men det bir MD iaf.. jaja.

Lycka till :) , med tävlandet och att få Vinc till en full fjädrad belgare :)

Postat av: Charlotte å Felix

Grattis till fina lopp och placering på mässan!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0