Kurs

Redovisningen idag gick toppen!! Mitt lilla trick att berätta en snyftarhistoria i början föll lärare och elever i smaken och jag behöll intresset och avslutade suveränt! Hatar verkligen redovisningar men denna var jag faktiskt nöjd med!=O)

Har precis kommit hem ifrån allmänlydnadskursen, 7:e ggn ikväll så nästa tisdag blir sista, faktiskt himla skönt för det börjar bli lite mörkt och kallt där vi håller till, långkallingarna och raggsockorna åker på varje gång=O)
Gick bra och jag använder mig  ofta av mina hundar som störning och idag fick Vinc göra debut, när man har kurs måste man ju veta att de kan sin sak och inte hittar på dumheter och jag har inte litat på honom till 120% när det gäller att ligga still när andra hundar går fram till dem och spänner m.m. Flickorna är vana och kan det där, de litar på att jag inte låter "elaka" hundar gå fram så de tittar bara på mig och ignorerar den andre. Vinc skötte sig faktiskt exemplariskt och även om han tittade på de andra så fanns inte ett enda tecken på att resa sig. Kursarna fick öva på att gå förbi och bibehålla kontakten trotts att de var väldigt nära en annan hund och han fick ligga som testhund, rynkade inte ens på näsan när de hoppade runt och skällde på honom. Duktig pojke!! Det liksom tar sig sa mordbrännaren;) Kanske han kommer kunna  ta över efter Meg trots allt;O)

Nu ska jag dricka lite te och sen sova!
Ha det gott kramar!

Kommentarer
Postat av: Malin&Arwen

Härligt att redovisningen gick bra! Lite trick för att fånga publiken brukar alltid funka :-)

Kul att det går framåt med Vinc, men hua för ånglok in i knäna. Men har lär sig säkert att anpassa sig såsmåningom?!



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0