En helt vanlig j****a skitdag

  • Vaknade på helt fel sida idag, i soffan dessutom! Kom hem vid ca 11 lr 12 igår efter middagen och då tänkte jag kolla film vilket jag också gjorde men sen somnade jag i soffan, vaknade runt 8 på morgonen, skit trött, och släpper ut hundarna på tomten, går tillbaka till soffan och ska bara vila ögonen en stund. Vaknar igen 9, hämta in de stackars hundarna som sitter och fryser på trappen.
  • Tar med mig alla hundarna (dvs mina + pappas) på en prommenad, blir skitirriterad över att alla springer som idioter och det är helt omöjligt att få ner Vinc i tempo för han lyssnar inte för att tre hundar hela tiden sliter i honom från alla håll!
  • In plugga massa matte C, helvetiskt brottom, prov på torsdag OCH fredag.
  • Ut med alla hundarna igen, lika irriterad över att alla springer skiten ur sig utan att hålla någon koll över huvud taget! Jag blir grinig vilket resulterar i att Dellan bara ska gå bakom min rygg, ett fenomen vi har jobbat med i få se nu 3 år!! = jag blir ännu grinigare.
  • In, ställde mig på vågen, kan dagen bli värre!? Nyttig lunch....
  • Plugga mer matte, fattar ingenting + att jag är för trött för att över huvud taget sätta mig in i alla problem!
  • Ut med hundarna igen! Tog mina för sig den här gången och de promenaderna är ju alltid trevliga. Men sen skulle jag åka ner med hö till lammen, lämnade mina och tog med mig pappas. Roy ska ständigt valla Patch, som är superduktig och springer bakom fyrhjulingen, vilket resulterar i att Roy springer precis framför! Jag blir skitirriterad och inser att han varken har respekt för mig eller fyrhjulingen och ger snart upp. Hos fåren ska jag kliva över en liten "grop" men missbedömmer avståndet och sätter ner hela foppatofflan i vattnet (kan inte ha andra skor iom skavsåren sedan igår) och blir genomblöt! Hör nere från fåren hur Vinc skäller i hundgården! Blir skiitirriterad.
  • Åker hem för att tala om för Vinc att så beter man sig inte i en hundgård varpå jag seda åker en sväng med pappas hundar. Iom humöret och Roy så bestämemr jag mig ganska snart för att vända, för Roys bästa.
  • Sen blev det matning av alla hundar, inget spec att irritera sig på men humöret var ju inte på topp direkt, ska mata Lisa (lagårdskatten) och när jag häller ner maten i skålen puttar hon, som keliga katter gör när de vill visa sin uppskattning, till matburken så att all mat hamnar på bordet ist för i skålen. Plockade upp kattmaten och promenerar hem. Nu sitter jag här och ska plugga vidare, ibland vill man bara dra täcket över huvet!

Men egentligen varför klaga på sånna ilandsproblem som dessa! Som bilden uttrycker det så skulle det ju faktiskt kunna vara värre....


Kommentarer
Postat av: Petra

Men oj, vilken dag! Tycker faktiskt lite synd om dig! KRAM

2008-10-19 @ 18:39:44
URL: http://www.petrasbc.se.nu/
Postat av: Anonym

Du får ta och kolla på en av filmerna jag fixat till dig;)

2008-10-19 @ 20:05:04
Postat av: Jocke

Du får ta och kolla på en av filmerna jag fixat till dig;)

2008-10-19 @ 22:10:52
Postat av: Helena och Jill

skrattar!

Förlåt men jag kunde inte hålla mig från att garva när jag läste ditt inlägg.. Stackare! :)



Hoppas att du får en trevligare morgondag. KRAM!

2008-10-20 @ 16:23:03
URL: http://www.nogg.se/helenaholm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0