Härlig träning!

Idag var det en sån där toppenträning!! Var inte ensam och tränade men ensam vid hindrena vilket jag i vanliga fall brukar tycka är ganska trist men idag var det himla skönt och nyttigt!! Har varit mkt de senaste dagarna och jag har knappast varit ensam alls men så idag var det liksom bara jag och mina älskade hundar!  Vinc gick som en skållad råtta och när man ger honom en rak linje så trycker han på för allt vad han är värd, om man däremot inte ger den så blir det stooora svängar, menmen det är ju inte bara hundarna som ska utvecklas!;O) Kontaktfälten gick också himla bra idag, när jag inte låter honom stå så länge utan släpper honom så fort hans framtassar nuddar marken så får han en högre fart nästa gång. Antagligen för att han inte satsar på att ställa sig så bekvämt och stabilt utan bara är berädd på att springa vidare, testade en gång att låta honom stå kvar för att se om han klarade av det (så att jag inte riskerar att han tillslut inte kan stanna för att han inte är berädd på det) vilket han gjorde som ett litet ljus!
Dellan prickade 10 av 10 svåra slalomingångar och 1 av 1 klockrent kontaktfält! Kändes himla säkert och trygt=OD...Blev inte riktigt den träningen jag tänkt för Megen utan jag körde lite påminnelse om vad hållhanden betyder vilket jag kom på att jag nog inte hade kört så mkt på henne, lr det visade sig kan man säga=O)! Men det blev bra till slut och hon fattade poängen väldigt snabbt! Även hon fick köra lite slalom och ingångar, 8 av 10 inte fullt lika svåra som Dellan men det tycker jag är mycket bra ändå för att vara Meg=O)

Vet inte om det var mitt braiga humör som gjorde att träningen gick super eller om det berodde på nått annat för allt vi gjorde gick bara som på rälls! Alla kanske hade prickat in en bra dag kan tänkas=O)! Nu ligger de alla tre trötta och belåtna vid mina fötter, precis som det ska vara med andra ord!

Idag har jag fått en, förhoppningsvis, toppenbra film av Jocke.......En av mina favoritfilmer är save the last dance, trailer kolla här och nu har jag fått tvåan!!! trailer kolla här den kommer ju aldrig kunna ta originalet men ser iaf fram emot att krypa ner i sängen och kolla=O)
Matten har jag gett upp nu när jag bara kör fast och det står ett stort frågetecken efter de senaste 4 talen!

Hoppas träningen i morgon blir lika bra som dagens, och gången därpå osv!!=O)

Undrar vad annat konstigt man skulle fördriva dagarna med om man inte hade dem som evigt väntar innanför dörren tills man kommer hem!?! (trots att de flesta säkert anser att det är just konstigt det man håller på med;o)


My Precious

      

God natt allesammans!
Kramar

Kommentarer
Postat av: Sarah

Håller verkligen med om att det skulle vara otroligt tomt och tråkigt utan hundar! Tur att man har små gullvovvar. ;)

2008-10-16 @ 08:24:50
Postat av: Birgitta, Ida & Hugo

Hugo ska få åka med eftersom han behöver träna nya miljöer och jag tycker det är kul!! Dessutom är det ag 1 som gäller på Åland så de ska bli kul!!

2008-10-16 @ 13:58:05
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Chlea

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0