Tävling i Västerås

Vilken tävling de fick till Västeråsarna! Himla bra arrangerat och på en superbra plats, kunde väl knappast ha blivit bättre under en helg i oktober?=O)....

Jag och Ullis packade husvagnen kl 4 på lördagsmorgonen och begav oss iväg med min lilla Opel, den tyckte nog att det var lite jobbigt att dra husvagnen med tanke på hur hungrig han blev=O) menmen vi var framme i tid och jag började med hoppklass III, där rev vi en oxer på grund av att jag ropade på henne för fullt när hon var rakt över vilket jag så väl vet att jag inte kan göra, vare sig det är en oxer eller ett vanligt hinder! menmen alla gör vi fel ibland, även slalomingången missade vi vilket jag var uppriktigt förvånad över då hon brukar vara ganska bra på dem, menmnen som sagt alla gör vi ju misstag;O)
Förövrigt var jag nöjd med loppet och hon sprang på som tusan min lilla loppa.

Nästa klass blev agility III där det avr en riktigt rolig bana med en väldigt klurig men kul start, jag hade två alternativ att välja bland varav det ena var att försöka hålla i henne förbi slalom men att jag skulle få lite mindre tryck och en "safening" inför det kommande boxhörnet, det andra var att blockera slalom och få mer tryck i boxhörnet men risken var att hon inte skulle hinna läsa mig som då skulle bli längre bak inför boxhörnet. Jag tog det sistnämnda för jag vet hur besviken jag blir om jag går nollad på ett lopp där jag har safe:at....Det blev iaf himla bra och jag fick precis de svängar jag ville ha och hon läste mitt bakombyte och boxhörnet hur bra som helst! Vi hade inte så mkt band kvar på filmkameran så vi fick spela över loppen hela tiden men jag har starten kvar på det loppet så om ni vill titta så kolla här.......

http://www.youtube.com/watch?v=VfO0xcb0z_w

Resten av loppet var också himla bra och vi vann med ca 4 sekunder så vi var nöjda;O)



Nästa lopp på tur var Vincents agilityklass I, rolig bana det med med lite små handlingsalternativ på sina ställen, han var lite väl taggad i starten så han missade ingången på slalomet som var andra hindret, funderade också på att gå tillbaka och sätta om honom iom att han från position sittande blev en startpossition som en lekinvit men eftersom jag vet att han inte uppskattar korrigeringar så ville jag inte minska hans motivation. Kanske inte hade gjort någonting med tanke på slalomingången men i alla fall, jag vill ju ha fult ös medvetslös på den pojken=O)......Ingen gunga var med vilket jag tyckte var lite tråkigt, ville se hur han tog den nu när vi har lagt ner så mkt jobb på den menmen a-hindret två ggr i stället och jag tänkte kolla hur han reagerade om jag släppte honom lite på balansen och se om han då ville tjuva på a-hindret. Det gjorde han inte och jag avr supernöjde med alla hans kontakfält! Himla roligt att se att han har blivit mer motiverad och glad över att ta dem!! Han var också väldigt duktig när jag skulle skicka in honom i den blåa tunneln i hörnet när jag i sista sekund drar till mig handen vilket betyder att följ med mig nära runt vilket han blixtsnabbt nappade på och struntade i tunneln! Det är självbevaresigdrift för lille pojken det;O) sen var jag också supernöjd över att han kunde ta långhoppet i en så svår serpentin när jag fortsatte att springa och det stod väldigt snett, duktig pojke!! Om ni inte har förstått det så var jag vääldigt nöjd efter det här loppet!!(A) Här kommer en film på loppet....

http://www.youtube.com/watch?v=p0_6PPxtF20

Ullis och Raska gjorde ett superfint lopp i hopp III men det blev tyvärr en disk vid näst sista hindret! De blir farliga framöver, Ullis och terrierråttan;O)


Kvällen tillbringades på Västerås mälarcamping, himla fräsht ställe! Blev lite dyrt men vad gör man inte för lite el och värme?! Det blåste som satan så det var himla mysigt att sitta där med morötter och dipp som snälla mamma hade fixat=O)

Dag 2 började med en agilityklass för Dellan som bjöd på både den ena och det andra i klurighet, såg fram emot att köra den men väl där inne kände jag inte alls att jag hade Dellan med mig på kontaktfälten som dagen innan och trotts det gick jag inte tillbaka! Att det ska vara så jäkla svårt att bara vända på klacken och kräva bättre?! Menmen det var delar av loppet som jag var väldigt nöjd med så jag ska väl egentligen inte klaga, kändes inte så bra efteråt dock...

Se var det dax för hoppklass III som var en ganska lätt springbana där man fick dra in på ALLA svängar för att kunna slå sig in i toppen, det skulle verkligen bli snabbast i mål vinner på denna eftersom det inte var så himla mkt annat som kunde hända....Kändes himla bra att faktiskt vara snabbast i mål då också vilket min lilla Dellan var!=O) tappade henne lite mellan 7 och 8 innan slalom och en gång efter däcket men det räckt ändock till en seger, KUL!!=D Känner mig som en liten barnrumpa som blir superlycklig när det blir resultat! Här är filmen på det loppet....

http://www.youtube.com/watch?v=xrcrKJuHb6w

Menmen på hemvägen stannade vi till i Hummelsta och köpte lite synderier som vi snaskade på i bilen! Man måste ju få fira liiite när man är så nöjd med sina små hundar, Meg var ju såklart med som coatch hela helgen och även hon verkade sköta sitt jobb exemplariskt!=O)


Nu har jag lov en vecka så nu ska jag göra massor av sånt jag inte hinner när det är skola! Har dock massor att plugga ändå men vafan, det kan jag göra på söndag kväll;O)

Ha det gott allesammans!
Kramar

Kommentarer
Postat av: Sari

GRATTIS till superfina lopp. Såg ditt och Dells lopp live och sa då att DOM blir svårslagna, mycket tighta och fina vägar!!!!

2008-10-27 @ 20:57:29
URL: http://www.belgarebc.se.nu
Postat av: Jossan

Tack Stina :D

2008-10-28 @ 10:01:13
URL: http://kvarfordh.blogg.se/
Postat av: Malin&Arwen

Grattis till fina lopp i helgen. Agilityklassen i lördags gav stålpäls!

Kram

Postat av: Ida

Grattis till otroligt fina vinstlopp i Västerås!



Blir jag någonsin hälften så duktig som du är så blir jag glad! ;)

2008-10-28 @ 21:09:09
URL: http://www.agilida.se
Postat av: Petra

Tack och grattis till fina lopp! Jag hoppas att tårarna slutar rinna snart för det är så fruktansvärt

jobbigt att vara så ledsen men förlusten av Nitro gör så himla ont. Ta hand

om dig och dina vänner!

2008-10-28 @ 23:01:41
URL: http://www.petrasbc.se.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0