träning och sektormöte

Nej jag är inte medlem i någon religiös fanatisk grupp utan självklart pratar jag om agilitysektorn, en liten fanatsik grupp i och för sig;O)

Tränade med Sarah, Tosca, och Ullis me bt:arna och Troja innan mötet och jag tränade mest snabbhet och säkerhet i slalom, Vinc fick köra sitt första slalomblindbyte vilket han inte hade några problem med alls, tacka vet jag koppelmetoden i slalom! Nått jag varmt rekomenderar till de som ska träna unghundar! Sen fick han träna hoppteknik på nära låga hinder samt på lite längre men ändå studshopp på högre höjd, klarade allt galant och inte en enda bom har fallit till marken=O) Han tjuvade lite på ett kf på  balansen men förutom det så hade han toppenfart och positiv attityd hela vägen ner, börjar få upp huvudet lite på honom så att vi sliper smygandet ner, kanske inte riktigt vad vi föredrar;o)  Dellan fick även hon köra lite hoppteknik på låg höjd och sen lades vikten på kf vilket hon skötte fint! Glömde bort sig på en uppfart men förutom det så skötte hon sig exemplariskt. Megen fick återigen träna krokhanden som idag inte riktigt komms ihåg, mer träning!;O)......Ställde upp en målraka efter balansbommen också som de fick ösa ifrån mig på, nyttig träning som man kanske inte tänker på så himla ofta!

Mötet var det bara jag, Sarah och Ullis som gick på så det blev ett snabbt möte med lite bra diskussioner om huruvida man skulle ha en egen bana hellre än att leva "klubbliv", det är inget vidare faktiskt! Och jag tror knappast att "bruksfolket" skulle sakna oss....

När jag kom hem så höll mamma på att baka tårta (fyller halvägs till 100=o) på söndag!) så jag fick ett återfall från min lite mer nyttiga period och rengjorde lite skålar(A) menmen nu ligger jag här i sängen, med Meg trygt vid min sida, och har helt förträngt matten! Kör ju ändå bara fast och det gör mig mer irriterad än någonsin!!

Sov så sött gott folk!
Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0