Distans

Har haft distansdag idag, skönt att kunna beta av en massa viktigt en dag i veckan. Självklart får vi ju uppgifter att göra men sitter man och pluggar en hel dag så kommer man ganska långt även me de ämnen man inte har på distansen. Satt hela morgonen, 9.00 -13.30 med en svenska uppgit som skulle vara klar och sen hann jag med lite körteori innan vi åkte till veterinären med Dellan.

De vet inte riktigt vad det är hon har fått på näsan men de lutade åt hårsäcksskabb:O/......de skulle tydligen inte smitta så jag får väl vara nöjd med den diagnosen, hade varit värre om vi fått vanlig skabb som smittar på allihopa, då skulle vi ha haft nått att göra kan man ju säga! Hennes ena öga började kladda lite för ett par dagar sen också så vi passade på att få lite ögondroppar. Nu går alltså dellan på pensilin, hudsalva, ögondroppar och hon har fått stronghold i nacken så det blir full påladdning varje morgon och kväll och en naturlig vila för henens del.  I och med att jag har så himla mkt i skolan nu så passar det ju bra med en vila även om det är synd att hon ska behöva bli sjuk för att få en. Vincent är inte heller lika glad över den iom att jag inte åker och tränar med bara honom och han visar tydligt att  han minsann inte är någe sjuk;O)

En tanke....

Undrar om man skapar en hunds aktivitetsbehov eller om det är "medfött".?Vincent kan knappt vara utan psykisk träning 24 timmar utan att bli understimmuelrad och hittta på egna små lekar. Han har inte svårt att koppla av men har han inte fått träna på ca ett dygn så märker man att han behöver få använda hjärnan.  Han gör ingenting "stressigt" eller för den delen jobbigt men han tar exempelvis en leksak, hårborste lr annat dylikt som finns att tillgå och leker lite med den själv, följer efter så fort man rör sig i huset, leker med vattenskålen lr nått. Ingen av flickorna gör sånt och Dell och Meg skulle hur enkelt som helst kunna ligga och dega flera dagar utan bekymmer. Jag funderar om det kan bero på att jag psykiskt började träna Vinc redan som liten så att han blev van med träning varje dag och på så vis bortskämd med det eller om det helt enkelt bara beror på vilken hund man har. Någon som vet?



Har inte skrivit någonting om Meg på ett par dagar, men hon lever och mår prima, glad som en ko på vårsläpp och pigg som en ärta!;O)





Nu ska jag slänga ihop lite mat, mamma och pappa är på kräftskiva, och jag orkar inte laga nått så då får man äta lite rester....
Sen följer en lång pluggarkväll, och förhoppningsvis om jag hinner en liten film(A)



Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Ullis

Hallå! Sätter in pengar på ditt konto ikväll! Det var ju bra att det var Demodex, eller att de tror att det är det iaf ;) Du får berätta sen, jag blir ju nyfiken vart du gick och vilka prover de tog... S

2008-09-16 @ 22:30:52
URL: http://lotilot.com/TTR
Postat av: Åsa och toktassarna

Tja, med tanke på att jag har en liten kärringhund (Papillonen alltså) som är precis som din BC (som ju ändå ska vara krävande...) så tror jag man skapar det till stor del själv :)

2008-09-19 @ 20:55:19
URL: http://www.toktassarna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0