Regn, regn och som lite omväxling lite mer regn

Fy vad tråkigt det är! Hösten som brukar vara så fin, men nu tycks den bara regna bort och de få löven som är röda och gula hänger bara där alldeles blöta och trillar snart av....

DESSUTOM måste jag ändra min åsikt som jag utryckte i morgonens inlägg om Min framtid kursen. Blev idag satt på pottan när det gällde min egen bestämda framtid. Optiker hade jag ju hoppats på iom att utbildningen fanns här nära mig och var bara två år och jag hade all behörighet för att gå den. Ki fick jag, för att bli optiker krävs bla Kemi B, Fysik B, biologi B vilket jag INTE har och den utbildningen var dessutom på 4 eller 5 år och fanns inte på hemmaplan=(! Utbildningen jag hade sparat in var optometritekniker som är en slags assitent till den riktiga optikern och den som tar hand om allt utom själva undersökningarna. Hmm undrar om det verkligen är nått för mig då.....tål att tänkas på iaf!

Min Framtid kanske hade nått att komma med trotts allt=)

Förövrigt så har jag lärt mig en massa om Judendomen som jag inte viste och sen har jag valt att arbeta med Scientologkyrkan som religionsarbete. Jag har dessutom (pinsamt nog har jag inte läst den) fått höra en del av Oliver Twist av Daniel Defoe och det är nog faktiskt en bok jag ska läsa, någon gång när jag får tid!

              
         Dagens skolbilder.......

                            

Efter skolan knatade jag upp till klubben och mamma kom med hundarna så tränade vi lite.....det var dock som jag trodde väldigt blött så det blev inte ens smallhögt och mest slalomingångsträning och kf på balansen för dagen.

Träningen gick verkligen super!! Dell hade verkligen 700% fart ner på kf:en fast att jag valde att stå kvar i början, härligt när de liksom rusar ner och svärstannar samtidigt som de sparkar med bakbenen för att visa att de verkligen är på! Toppen! Även Vincent visade att han hade sjständiga kf och även om de inte är riktigt lika snabba som Dellans så var de inte så långt efter! Problemet är iaf inte att han är osjälvisk utan mer för lite stressad så jag är övertygad om att det kommer!=) Meg fick också köra och hon sköter sig ju självklart alltid! Slalomingångarna sätter hon också trotts så lite träning, gammal är äldst;)

Efter ett par timmars träning kom mamma och hämtade dem efter friskis och jag knatade upp på möte. Gick väldigt bra faktiskt och jag var nöjd med alla åsikter och diskussioner vi fick till....ser ljust ut för roslagens agility!

Som tur var dök Sarah upp så jag slapp sitta alldeles dyngsur och gräsig på bussen! Skjutts hem är lyx när man är mig;)

I och med regnet blev det inte några kort på hundarna men tog ett på alla mat när jag matade dem;)......det går åt en del!

     och för er som inte ha rförstått det så är bilderna klickbara;)


En "sorts" bilder som jag verkligen gillar är de då hunden syns under fåren, själv har jag ju bara en liten enkel digitalkamera men under årens lopp har jag ständigt försökt få några bra, här är några som jag tycker att jag har lyckats bra med=) Iaf med tanke på kameran!


                   



                              

Det var nog allt för idag, nu blir det matte C plugg..ooouu...ryser bara jag hör namnet! Min första lektion i ämnet ägnade jag mestadels till att fundera kring vad jag gjorde där och hur i h*****e jag skulle klara detta!.....men nu har jag bestämt mig för att ta tag i det, göra det bästa av situationen och gå ut gymnasiet som diplomerad gymnasiekonom....Matte var det ja...

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej!!

Brukar läsa dina blogginlägg och såg nu att du bytt sida, så nu kommer det dumma frågor från en blondin =)

Vem håller i denna? Hur lägger man in kort, samma sätt som på den andra?? tyckte du skrev något om att det var lättare här ??

Sen kommer vi till vovvarna, tycker du är jätteduktiga med de... =)

Ha det toppen...

mvh sara

2008-09-10 @ 22:23:47
URL: http://sarasvovvar.se
Postat av: Sara

Aha, det verkade betydligt enklare att lägga in bilder här ju =)

Vad snällt att du svarade så snabbt... Funderar på att byta nämligen för jag tycker det är så krångligt att lägga in bilder på min blogg, å bilder vill jag lägga in för jag tar typ 100 kort om dagen typ =) så detta kanske är ett alternativ??

//Sara å vila

2008-09-10 @ 23:18:52
URL: http://sarasvovvar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0