Uppehåll....

Nu har det avrit ett litet uppehåll i mitt nu så aktiva skrivande, beror mest på att mamma och pappa tog med sig kameran på unghundskuppen och då är det liksom inte lika roligt att skriva heller. Dessutom har jag pluggat en hel massa så det fanns inte dirkt någon motivation att sitta vid datorn när jag var färdig.

Helgen har iaf tillbringats själv hemma med hundarna, eller Nina kom och hade filmkväll med mig i fredags och Ullis kom i lördags och "off trackade" och testade lite vallning;O) Hon fick köra med Patch och Ben, även om Ben insåg sina möjligheter till fusk så Patch gick mycket bättre! Lite roligt att se nån som verkligen inte kan det där med vallning och när jag skulle förklara hur det gick till så insåg jag hur jäkla svårt det=O) I söndags hämtade hon  mig Meg och Vince och åkte till klubben och tränade lite innan styrelsemötet. Träningen gick sådär med Vince, tränade mest kontaktfält på balansen och gungan och när jag inte har tränat på ett tag så varvar han så mycket att han inte kan stanna för att benen bara fladdrar av. Han har fin fart ner men sen halkar han, ramlar han eller stupar han av där han ska stanna. Måste få honom att anpassa farten vilket inte är det lättaste iom att om jag tar om honom så går han försiktigt, försiktigt ner och gör som han ska. Svårt men jag hoppas att jag ska komma på en lösning så småningom!
Meggen däremot som inte har kört ordentlig agility på väldigt länge gick som en skollad råtta, alla kf kanonbra och fin fart! Himla roligt!=O)

Idag ska jag ha min "lilla" uppkörning och testa om jag skulle klara en riktig uppkörning och vad jag behöver träna på innan den....oooo spännande;O) Rapporterar om hur det gick senare!
Nu ska jag springa iväg och ha Min framtid igen så får vi se vad jag bestämmer mig för att bli idag=O)

Höres
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0