Tävling

Idag är det mösspåtagning! Är väl ingen stor händelse i sig men man känner att det närmar sig med stormsteg, ska bli så himla roligt men också så himla sorgligt, jag gillar skolan! Tar man bort pluggandet har man ju skitkul varje dag!=O)

Va roch tävlade helgen som var, lag på sbk sthlmsavdelningen, Turbotassar kom tvåa i agilityklassen vilket resulterade i en SM-pinne men jag är inte alls nöjd över Dellans prestation trots att vi gick nollade och snabbast av alla, tiden hon tjänade in var nämligen på de fyra kontaktfälten som var med, upp och ner på balansen samt upp och ner på a:et. Inte en tillstymmelse till att stanna och vad gör man inte när man kör lag, bara försöka släppa och köra vidare=O( Måste ta tillbaka henne och påminna henne om att kriterierna faktiskt gäller på tävling också!
I hoppklassen fick alla i laget varsin rivning så det blev lite för mycket fel men jag varnöjd med Dellan för hon sprang på fint precis som vanligt, så skönt att köra henne om man jämför med lille Vinc som bara gasar rakt fram=O)

Och appropå Vincent så startade vi frammåt eftermiddagen snabbt och oplanerat ett lag tillsammans med Veronica och Femme, Helena och Jill samt Petra och Mick. Det är ett utvecklingslag där vi får gå tillbaka och träna hur mycket vi vill, vi kör bara för att få köra ett lopp till vilket de små liven kan behöva ibland:P Och namnet blev Arvingarna eftersom alla är hundar till förare som tidigare har tävlat på hög nivå med sina äldre;) Fyndigt av Veronica tycker jag:)
Loppen vi körde var väl inte direkt någonting att hänga i granen men jag var mycket nöjd med delar av Vincents lopp och det gick undan vilket jag uppskattar, svängarna får vi nog till snart=O)

Här kommer lite bilder som snälla Petra tog när Vincent körde!












Nu måste jag kila till skolan....ni kan ju lyssna på vårt nya lag här om ni vill;)......

Kramkram

Kommentarer
Postat av: åsa & ia ellenap

hallå stina



ring mig angående i morgon... det är som sagt helt jätta ok att du åker med - men jag kommer inte att åka in till stockholm från v-ås - utan sör tvärs över så som vi gör på morgonen... ring mig åsa

2009-05-01 @ 12:11:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0