Kista med MASSOR av filmer!

Ja då var alla fyra dagarna i Kista avklarade. Vilken tävling säger jag bara! Arrangörerna Österåkers bk var för jäkla duktiga på det de gjorde! Stort tack för att vi fick komma och tävla på så fint arrangemang!

Hur gick det då?

Jo de två första dagarna har jag ju redan skrivit men här får ni filmerna på de loppen också. Är supernöjd med nästan alla lopp (förutom söndagens lopp där jag klantade mig hela tiden) även om tiderna inte riktigt räkte hela vägen, men Dellan halkade fortfarande väldigt mkt och slalom hade hon stora problem att få fäste i. Satt och kollade på vilka hundar det var som hade bäst slalom på matta och kom fram till att de var de hundar som hoppar jämfota med framtassarna som fick bäst stabilitet, kan tänka mig att de bättre kunde hålla ihop bringan och inte glida ut med en tass i taget. Dell har den andra tekniken då de använder en tas på vardera sidan och trampar bara en gång innan nästa pinne. Hon har ju ett ganska snabbt slalom i vanliga fall så man blev lite paff när hon inte alls hängde på till nästa passage. Men efter de första loppen kan man se att hon har bytt teknik till "jämfotatekniken" och det är ju klart att det inte går lika fort för henne när hon bara har kört den under ca 5 tidigare lopp(A) tyckte iaf att hon var väldigt duktig som bytte till den snabbare varianten helt själv!!

Här är den första agilityklassen där vi kom på delad förstaplats med Malin och arwen! Jag ahde tänkt att göra ett blindbyte mellan gula tunneln och a:et men när jag kollade fram efter att ha försäkrat mig om att hon har gått in i tunneln så ramlar jag nästan över balansen. Hande domaren varit av den hårdare sorten så hade jag förstått om han hade diskat oss för jag skriker till och med till innan jag "hoppar" blev en väldigt klumpigt och oplanerat bakombyte istället, menmen Dellan fixar det ju fint iaf! Stannar fint på uppfarten gör hon också. Hon är väl rädd att jag ska sparka henne i huvudet annars med tanke på hur nära jag står;O) (självklart har jag aldrig gjort det om någon nu skulle vilja missförstå!!!!)


Här är hoppklassen första dagen som vi halkade oss igenom, fick ett missförstånd i starten där Dell inte riktigt fick tid att få koll på benen, gick ju bra ändå men kostade en massa tid, hon halkar väldigt mkt loppet igenom...


Söndagen inleddes med en hoppklass som var väldigt rolig att köra, hade antagligen varit lite för lätt på gräs men innomhus blir allt svårt i och med att man inte har en aning om vart hunden kommer att befinna sig i förhållande till sig själv och hindrena när den halkar. Jag tyckte att jag fick en superstart med väldigt bra svängar men tyvärr så fick vi våran "slowmotiondisk" in i slalom, är dock väldigt nöjd med hela loppet. Missförstånd får man leva med ibland.

Här kan ni kolla på det loppet!

Agilityklassen för söndagen var så himla dåligt kört från min sida så den hoppar vi att lägga upp här....jag har glömt att vi har kört det loppet!;)



På mångdagen var det bara två hoppklasser vi körde och jag var rigtigt nöjd med båda två! Dell kämpade så gott hon kunde med underlaget så vi körde så fort vi kunde. Man ser att hon inte ger allt som hon brukar på gräs och hon frågar extra mkt efter vägen så att hon ska slippa stanna och slira. Dellan och jag kör väldigt mkt på att få tighta svängar och vinner oftast på det i och med att vi sällan tar eliten på ren fart och när vi här halkar i varje sväng så drabbar det tiderna! är supernöjd ändå dock! Vi gjorde så gott vi kunde!! :)

Här kan ni se det första loppet!

Här kan ni se det andra loppet!

Nu är vi framme på tidagens lopp och där började vi återigen med hoppklassen som gick toppenbra bortsätt från lite halkningar i starten! Vi skötte oss båda två tycker jag. Kunde ha förberätt henne mer på svängen efter trean men jag var lite stressad för att hinnda till tunnelingången längre fram!  Här Är det loppet!

Det kommande agilityloppet var nog det bästa vi körde under helgen och bortsätt från en miss efter balansen och något kontakf'ältsfel  (antingen nedfarten a:et eller uppfarten gungan) så hade det räkt långt. Jag gav själv Dell släppkomando så jag kan inte skylla på henne gällande kf:en och jag är nästan 100 på att hon var på men det är ju inte lätt att vara domare heller så det spelar inte så stort roll, skitkul var det iaf att köra och hon hade supertryck på balansen! Jag kollade henne att hon tänkte rätt på uppfarten innan jag släppte henne för det är ju trotts allt i helgen på Åland som de ska sitta!

Här kan ni se det loppet också även om mamma missade hela våran superstart=O( Hela loppet började med en enda lång raksträcka och jag lämnade Dell och sprang halva innan jag släppte henne vilket var kul då hon faktiskt stod kvar tills jag ropade!;) Inte många supertaggade agilityhundar som skulle klara av det;O)



Ha lite övverseende med alla lopp för jag har lite svårt att komma ihåg från vilken dag och vilken ordning allt är, vissa lopp kanske dessutom kommer flera ggr, vem vet;)



Jag är helnöjd med helgen och jag tycker att Dellan jobbade på sitt bästa trotts halkan och hon har inte ens snuddat vid en bom på 8 lopp på snorhalt underlag!! Min lilla pärla! Nu ska hon få vara soffpotatis i tre dagar tills vi ska ge gärnet på Åland! I år ska vi inte bli slagna med 0.02 sekunder av någon lite finne som tar vårat finska championat!!'



Jag måste ju också tacka Therese för den fina bloggutmärkelsen som vi fick tilldelade!
Motiveringen löd enligt följande!:

Jag har nyligen börjat följa Stina's blogg som innehåller lite gott och blandat om hennes liv och massor av fina bilder på hundarna. Jag blir också inspirerad av hennes blogg för Stina skriver om hur roligt agility är och längtan efter att tävla. Då tänker jag: nu jäklar ska vi satsa, vi kan!  För Stina är det VM-guld nästa eller hur?


Himla roligt att få!!
blog_reneth


Nu ska jag gräva ner mig i massa matte och internationell ekonomi! Blääääää!

Kommentarer
Postat av: Åsa o Lovis

hehe, tänkte att jag skulle komma ihåg var du fick fel när jag såg filmen men sorry, ingen aning... För det mesta kommer jag inte ens ihåg vad föregående hund var för ras när den gått av plan, så tyvärr kan jag nog inte hjälpa dig med var du fick fel trots att det var jag som dömde :)

2009-01-07 @ 15:33:14
URL: http://www.toktassarna.com
Postat av: Åsa o Lovis

Ja, lätt är det inte, men man dömmer ju iaf inte medvetet fel :)

2009-01-07 @ 16:06:49
URL: http://www.toktassarna.com
Postat av: Caroline

Kul med filmer :D Stort lycka till på Åland :)

2009-01-07 @ 18:09:35
URL: http://www.cefeus-kelpie.com/carro
Postat av: Anja

Hej Stina

Grattis! Kolla Årets Agilityhund.

Lycka till på Åland

2009-01-09 @ 11:32:13
Postat av: Anonym

såg kanon ut! härlig start på året och vi håller tummar o tassetår för ålandshelgen, nu jäklar regerar ni :D

2009-01-09 @ 13:44:25
URL: http://propiraya.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0