Tävling i Kista!

Jahapp då har man förbrukat två dagar i på Kistamässan med blandade resultat!

Vi börjar med lördagen!

Den inleddes med ett agilitylopp för min och Dellans del och vi kände att banan var kul och det flöt på riktigt bra trotts halkan. När jag kollade på filmen gick allt i slowmotion!! Jag körde på svängarna istället för på farten i och med att jag vet att om hundarna väl tappar fäste så är det kört och de tuggar bara luft! Men jag hade väl inte tänkt att det skulle gå sååååå långsamt men tydligen så vann svängarna istället för fart och att man pressade på för vi kom på delad förstaplats med Malin och Arwen! Vi gick in på exakt samma tid och vi valde att dela på vinsten istället för att köra omlopp så det var ju trevligt=O) Även tvåan och trean kom in på exakt samma tid men eftersom de skulle slåss om cert så körde de omlopp! Det stod mellan Maria med Neena (Vincents halvsyster by the way;) och Anna Carin med Cita. Cita fick tyvärr en vägran men ujujuj vad Neena var värd det certet, det loppet gick som på ett sträck och hon tog Dell och Arwen med över en sekund!! Vi satt ju dock säkert i och med att de bara körde om certet...menmen lite spännande sådär!

Senare på dagen blev det dax för hoppklass och jag va rlite osäker över hur jag skulle göra i starten men beslutade mig för att bara hålla i och visa, det gick ju men med ganska mkt halkningar under hela loppet och vi kom i mål nollade men med en ganska kass tid. Slutade som femma om jag inte mins fel. Gissa vem som vann? Börjar på A.......och slutar på rwen;O)

Idag började vi med hoppklass och en ganska kul bana med mkt linjer och ganska fartig! Vi gick in och körde gärnet i starten och oj vad bra det blev! Den där kännslan som jag berättade om för ett tag sen infann sig men dock inte hela vägen;) Dellan "flickade" till slalom när hon skulle in i tunneln och det blev en sån där slowmotiondiskning där föraren skriker och hunden inte förstår och det känns som om det tog 10 minuter innan disken var ett faktum! menmen vi körde på och resten av loppet gick kanon! Synd  det där med slalom...menmen Dell var glad och vi hade roligt så varför klaga!

Nästa klass var agilityklassen och den vill vi väl helst glömma;) så kass var jag! Dellan stackarn skötte sig toppenbra och gjorde allt jag bad om men som sagt, man kommer ingenvart om man har en efterhängsen förare;)

Summan av kardemumman efter halva tävlingshelgen är att Dell halkar som bambi på mattan men det går väldigt mkt bättre om man INTE blöter tassarna! Vi ska streta på under följande lopp och jag ska försöka styra min duktiga lilla hund som såklart lyssnar!



Filmer kommer så småningom!




Nu ska jag göra mig en kopp te och skära sallad till i morgon! Kram på er

Kommentarer
Postat av: Maria

Gud vad det låter roligt att tävla, trots "slowmotiondisk" ;)Kram och God Fortsättnig på dig

2009-01-06 @ 22:50:42
URL: http://finnbogarden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0