Frövi

Jahapp då har vi varit i Frövi och tävlat i helgen då=O) Tyvärr körde jag inte Dellan iom att jag tyckte att det var dumt att starta för tidigt.....skulle antagligen ha gått finfint med tanke på att hon är hur fräsh som helst men jaja hönsmamma som man är. Hon är fit for fight till SM iaf så det är ju skönt! Åkte in till klubben idag och tränade en lite sväng och hon gick som en dans!

Skulle ha åkt ner med både Malin T och Helena men tyvärr ömmade Jill en liten liten aning i en tå så de skippade tävlingen. Jag tror inte att det är någonting allvarligt men de tär ju dumt om man skulle göra en skitsak till en större sak så de stannade hemma. Istället åkte Malin och jag ner och de vart ju som vanligt en trevlig resa:)

Första loppet för mig var hoppklass 2. Jag brukar faktsitk väldigt sällan klaga på banor men denna tyckte jag verkligen inte om, för de med lite långsammare hundar så kanske det inte blev så svårt men hindren stod i så konstiga vinklar som man inte kunde hjälpa hunden över för att man var tvungen att springa till nästa konstiga vinkel. Menmen´man kan inte alltid ha banorna på sin sida och vi gjorde vårt bästa:) Fick inte så oväntat 2 rivningar, den ena kan jag dock inte riktigt skylla på banan för där blev lillkillen lite väl tight efter tunneln så att han inte klarade av att hoppa, det får vi träna mer på!
Annars var jag väldigt nöjd med loppet i sig, jag börjar få lite mer avståndshandling på honom och han klarade den (enligt mig) svåra ingången till slalom helt själv, jag vart helt på efterkälken och gjorde ett dumt bakombyte hindret innan som hade kunnat sabba allt om han inte hade varit så fokuserad och duktigt inriktad på rätt port:) Blir så stolt!

Här kan ni se det loppet:

http://s171.photobucket.com/albums/u282/Stiinis/?action=view&current=frvi09vinc2.flv




Agilityklassen var väl inte heller riktigt en bana i min smak men betydligt bättre och Vinc hade iaf en chans att klara sig över hindren oskadd. Loppet gick toppen förutom att jag tyckte att gungan var lite långsam, tror han ville svänga för mkt när jag började gå åt sidan, men han gjorde sitt beteende och vi körde vidare. På balansen tänkte jag bara springa förbi honom och släppa vilket jag också gjorde, eftersom jag aldrig såg honom så är jag inte 100 på om han verkligen gick när jag sa ok lr om han gick liiiite tidigare, känns på filmen som att jag säger ok när han är i rörelse men jaja en gång är ingen gång, borde kanske ha tagit tillbaka, men så svårt när man inte kollar på hunden! Slalomingången är jag också väldigt nöjd med!

Han vann faktiskt loppet med hela 10 sekunder! hehe man får passa på att njuta medan man är i klass 2;)

Här kommer det loppet:

http://s171.photobucket.com/albums/u282/Stiinis/?action=view&current=Frvi09Vincvinst.flv



Nu ska vi ladda inför student och SM i slutet av veckan. MASSOR som ska förberedas och göras, ikväll är det klassfest med 90-talsdio som tema....sjukt skoj, jag tror jag ska krusa håret och leta fram en spice girls t-shirt=O)


Jag säger som Britts Sol: För närvarande är livet en fest;O)



Ha det gott!
Kramar


Kommentarer
Postat av: Sara

wow, vilka lopp!! Bra jobbat, grattis oxå förstås..

//sara

2009-06-09 @ 00:33:34
URL: http://sarasvovvar.blogg.se/
Postat av: Ann

Stort lycka till på SM och såklart mest med lilla Vincent i Perfect Precept!! Jag och Flippe sitter hemma och håller alla tummar och tassar! hade så gärna varit med.

Ha det gott

Ann

2009-06-10 @ 14:01:52
URL: http://hem.passagen.se/buspejfli
Postat av: Helena och Jill

Ni är så duktiga! Grattis igen! Kram

2009-06-10 @ 22:31:52
URL: http://www.nogg.se/helenaholm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0