Mkt att stå i!

Oj vad dagarna går undan! Efter SM har jag jobbat nonstop varje dag och det återstår nu endast 3 veckor innan jag inte vet vad jag ska göra! Först semester såklart men vad, hur och med vem är inte klart ännu;)

Vi kan ju ta den senaste tiden i lite etapper.

Studenten
Vilken dag! Sjukt jävla härlig men fylld med massor av tårar! Gud vad jag kommer att sakna alla!

SM
Väldigt trevlig resa med Patrik, Ullis, Angelica och Ola som bästa sällskap. Angelica kom förövrigt 4:a med korthåriga collien Echo! Sjukt bra!

Ingen större hitt resultatmässigt för mig dock men oj vilka duktiga hundar jag har! De var grymt duktiga och gjorde precis som jag sa, förutom Dellans flick i individuella hoppklassen då förståss, men det är ju brist på bra träning så man får ju skylla sig själv! Hon gjorde det ju säkerligen inte för att jävlas;) Vincent som fick hoppa in i laget Perfect Precept gjorde kanonlopp och jag var nästa gråtfärdig när jag kom i mål på båda två, så liten och så duktig på en så stor tävling! Grymt nöjd med min lille prins!=O)

Jobb
Är väl ungefär det jag har hunnit roa mig med under den senaste tiden, har jobbat enormt mycket men det har varit väldigt roligt också. För de som inte vet jobbar jag på Erkenlaboratoriet (hör till uppsala universitet) som tar in utländska studenter som ska gå på forskarskola under 4 veckor, jag lagar deras mat och tar hand om dem när de inte pluggar, dvs jag leker med dem!=O)
De är ju alla i min ålder så man spelar fotboll, flytvästruggby, visar hur svenskar firar midsommar, åker på resor till muséer, grönalund och lite annat smått och gott. Ganska trevligt faktiskt!

Annars har jag faktiskt för första gången i mitt liv kört en "cross" lr en typ av iaf, Fiddy kallas det tror jag. Patrik har precis köpt en för att öva upp sig på efter en skada i knät vid en vanlig crosstävling, och fy satan va roligt det var! hade jag inte haft hundar hade jag garanterat börjat med detta istället!=O) Grymt roligt! Skulle vilja köpa en men har liksom inga ställen att köra på, pappa lär inte vara ett stort fan av att låna ut sina åkrar till en crosskörande dotter;)

Filmer och bilder
Jag har fixat filmerna från SM på min dator men eftersom min laddningssladd återigen har tackat för sig så kan jag inte lägga upp dem, kan bara låna pappas och skriva på=( men de kommer så snart jag (pappa) lyckas laga den! Då lär det också komma en del bilder från studenten!

Några snälla skälar har fotat Dellan på SM, de jag har hittat är dessa två, toppenfina tycker jag!



Foto: Ida Pettersson





Foto: Louise Eriksson


Nu ska jag flytta fåren och ta en promenad med guldklimparna!
Ha det gott
Kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0