Mkt nu...

Ojoj vad dagarna springer iväg, det tar på krafterna att sköta både skola, jobb och tre border collie som man vill hålla i topptrim! Springer som en tottel fram och tillbaka hela tiden och har man tur så hinner man sätta sig ner när man äter! Men hur kul är det på en skala att bara sitta och stirra in i väggen?

Den senaste tävlingen var Oxelösund som som vanmligt avr en toppentävling! Jag mötte upp Malin T på lördagsmorgonen så åkte vi tillsammans ner, kom ganska mycket för tidigt men för min del tycker jag att det är toppenskönt att varva ner och titta sig runt innan man ska in och köra. Jag är toppennöjd med alla mina lopp under helgen, det var fyra stycken på lördagen och två på söndagen. Jag ville utmana henne lite på kontaktfälten i och med att jag märkte att hon tjuvade på lagtävlingen helgen innan. Hon gjorde dem dock klockrent och precis som jag ville ha dem, så fruktansvärt nöjd! Körde på som tusan i hoppklasserna och den ena lyckades vi vinna medans vi i den andra fick en rivning som kostade oss vinsten. Sista agilityklassen gick också toppen till slutet då jag inte hann med ett byte och vi fick ett långt stop vid en panikräddning, slutade som trea i den klassen. Malin vann de övriga tre loppen som jag inte vann;)

Dagen därpå började vi med hoppklassen där vi fick till ett av våra bättre lopp genom tiderna, kändes precis som att vi hade ett snöre mellan pss ooch som Dellan bara följde på banan, kunde inte ha fått bättre vägar eller snävare svängar! Räckte dessutom till vinst! I sista agilityklassen hade vi ett riktigt toppenlopp på G men jag är lite tung i rumpan och kunde inte accellerera mot målrakan så Dellan for över fel hinder, synd för det hade nog räckt långt det med. Malin och Arwen fick en snöplig rivning vilket var synd, annars hade ju vårt sällskap vunnit alla loppen under helgen, hade varit grymt!;)

Nästa tävling blir i helgen i Knivsta, ser mkt fram emot detta då det är så många lopp per dag, både med Vinc och Dellan! Sjukt kul!

Menmen nu måste jag kila och redovisa om arv och miljö......efter regn kommer solsken....

Kommentarer
Postat av: Ylva o India

India undrar när du kan komma till Singö och få ordning på fåren så matte kan få lära sig lite mer om vallning...ev. är matte ett hopplöst fall men man måste ju ge henne en chans!

2009-05-22 @ 11:15:53
URL: http://freewebs.com/sagaindia/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0