Höst..

Jag gillar inte hösten!! Alla skriver om hur fin hösten är men nej jag ser det inte, kallt, blött, för kallt för att bada men för varmt för att åka skridskor, går inte att träna barfota, för varmt för att leka i snön! Helt värdelöst med andra ord! Ok myggen är ett plus! Man kan vara ute hur mkt som helst utan att bli uppäten!
MEN jag köpte en ny mössa igår så lite kallt vill jag nog att det ska bli så att jag kan använda den!:) Det är nog min nya grej med mössor, efter munktröjor av olika slag!:)

Blabla bla....vill åka in och träna! Har inte tränat agility på hur länge som helst känns det som! När vincent inte var kry åkte jag ju inte iväg för att bara träna Dell och sen har jag ju varit borta så mycket och sen när jag väl har varit hemma så har inte Ullis kunnat osv...så tråkigt att träna själv! Men det är ju egentligen bara bortförklaringar! Vallningar har det däremot blivit lite mer så träning har de iaf fått! Har passat på att köra mycket backträning och lite mer fys istället så det skadar nog inte med en liten vila från agility även om vi snart måste göra någonting åt det!:) Snart är vintern här och då kan jag inte träna som jag vill så man ska f*n passa på!!

Nej, det här längtar man ju inte direkt efter!...om det inte vore för mössan då;)




Snart går jag ut på praktik i fyra veckor...i Gävle så jag kommer att bo i Skärplinge i veckorna och komma hem och träna hundarna på helgerna, då blir det också begränsad träning så jag får hoppas att vi hinner köra några träningspass innan Rättvik, om de inte lägger praktik över den helgen....hoppas inte för Vincent skulle behöva sin sista hopppinne!!:)

I morgon ska jag och Ullis hålla en kurs för ledarna på Rhu, många som jobbade tyvärr men det ska bli riktigt skoj iaf! En heldag med agility måste vara ganska svårslaget!;)


Foto: Ann Björkenius




Ja idag blev det mest en jäkla massa ordbajsande men jaja nu ska jag ragga upp Ullis för ett träningspass!:)
Kramkram

Kommentarer
Postat av: Elin

Haha, jag håller med...blandade känslor inför den kommande hösten o vintern... Tycker att det kan vara mysigt MEN jag ogillar regn o blåsten som får en att känna huvudet urblåst... Vi får hoppas på en mild o fin höst och en kort men intensiv vinter :-)

Kram på dig vännen!

2010-10-05 @ 15:22:48
Postat av: Louise K

Härligt att du börjat blogg igen, det gillar vi ! :)

2010-11-14 @ 19:05:07
URL: http://louisek.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0